Rootsi keel A1

Kursused sügis 2019

Rootsi keel A1

Täienduskoolituse õppekava: Rootsi keele kursus algajatele (A1)
 
Õppekavarühm
Keeleõpe
 
Õppekava koostamise alus
Euroopa keeleõppe raamdokument
 
Õppe kogumaht ja õppe ülesehitus
Õppe kogumaht on 160 akadeemilist tundi. A1 tase saavutatakse kahe 54-tunnise kursusega, millest 108 akadeemilist tundi on auditoorne töö ning 52 akadeemilist tundi on iseseisev töö või kolme 37-tunnise kursusega, millest 111 ak tundi on auditoorne töö ja 49 akadeemilist tundi iseseisev töö. Ühe kursuse pikkus on 14 õppenädalat.
 
Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused
Sihtgrupp  - täiskasvanud, kes ei ole varem rootsi keelt õppinud.  Õppe alustamise tingimused  - kursusele registreerumine.
 
Õpiväljundid
Koolituse lõpuks õppija:
  • mõistab ja oskab kasutada lihtsaid sõnu, väljendeid ja lauseid, mida võib kohata sageli esinevates igapäevaelu situatsioonides;
  • oskab ennast ja teisi tutvustada, tervitada, viisakalt hüvasti jätta;
  • suudab moodustada lihtsaid küsimusi ja ise samasugustele vastata;
  • suudab vestelda  igapäevastel, teda ja ta lähiümbrust puudutavatel teemadel eeldusel, et tema; vestluspartner räägib aeglaselt, on aeg-ajalt valmis oma mõtteid aeglaselt ja selgelt ümber sõnastama, aitab tal lauseid moodustada ning on toeks kogu suhtlusprotsessi jooksul;
  • oskab ilma abita rääkida iseendast, oma elukohast, kirjeldada inimesi, keda ta tunneb;
  • kirjutamisel oskab koostada väga lihtsaid ja lühikesi kirju (puhkusetervitusi, küllakutseid jne) ja täita lihtsaid blankette personaalse informatsiooniga.
Moodul 1
Kõnearendus-, lugemis-, kuulamis- ja kirjutamisteemad
  1. Sina ja mina: Kes sa oled? Kust sa tuled? Kus sa elad? Riigid ja keeled.
    Funktsionaalne keel: Tervitamine. Klassiruumi viisakus.
    Keeleteadmised:  Tegusõna ´olema´. Olevik. Isikulised asesõnad. Küsisõnad.
  2. Töö ja õpingud: Kus sa töötad? Kus sa õpid? Igapäevased tegevused.
    Funktsionaalne keel: Tervitamine ja hüvastijätt. Tutvumine ja tutvustamine.
    Keeleteadmised:  Nimisõna määramata vorm: en ja ett sõnad. Küsisõnad. Sõnajärjekord.
  3. Minu päev: Igapäevased rutiinid. Päevaosad. Aeg.
    Funktsionaalne keel: Aadressi, vanuse, hinna ja telefoninumbrite ütlemine. Kellaaeg.
    Keeleteadmised:  Arvsõnad. Nimisõna määratud vorm. Sõnajärjekord.
  4. Igapäevased ostud: Toit ja toiduained. Poes ja turul. Kohvikus ja kioskis.
    Funktsionaalne keel: Piletite ostmine (metroos, kinos, bussijaamas jne).
    Keeleteadmised: Nimisõna mitmus. Isikulised asesõnad.  Modaalverbid + infinitiiv.
  5. Linnas: Vaba aja tegevused. Meelelahutus. Huvid ja hobid. Nädalapäevad. Rahvused.
    Funktsionaalne keel: Ettepanekute tegemine. Kohtumiste kokkuleppimine.
    Keeleteadmised:  Sagedusmäärsõnad. Modaalverbid + infinitiiv.
Moodul 2
Kõnearendus-, lugemis-, kuulamis- ja kirjutamisteemad
  1. Perekond: Perekond ja sugulased. Elulugu. Aastaajad.
    Funktsionaalne keel: Nõustumine. Aktiivne kuulamine.
    Keeleteadmised: Lihtminevik. Omastav asesõna ja omadussõna.
  2. Sisseostude tegemine: Esmatarbekaubad ja toiduained. Kogus ja kaal. Lemmiksöök.
    Funktsionaalne keel: Kontakti loomine. Viisakad küsimused. Asukoha ütlemine.
    Keeleteadmised: Eessõnad. Nimisõna määratud vorm mitmuses. Keskvõrre.
  3. Reisil: Reisidest ja reisimisest. Vaba aeg. Ilm. Lihtne e-kiri.
    Funktsionaalne keel: Kuupäevade ütlemine. Broneeringute tegemine.
    Keeleteadmised: Lihtminevik ja täisminevik. Modaalverbid. Järgarvud.
  4. Kommunikatsioon: Transpordivahendid. Sõnumid. Teated ja teadaanded.
    Funktsionaalne keel: Tee küsimine ja juhatamine.
    Keeleteadmised: Eessõnad (i ja på). Osastavad isikulised asesõnad.
  5. Rootsi: Mis on Rootsis teisiti? Mis meeldib, mis ei meeldi. Fakte Rootsi kohta.
    Funktsionaalne keel: Arvamuse avaldamine. Nõustumine ja mitte nõustumine.
    Keeleteadmised: Ajavormid.
Õppemeetodid
Koolituse jooksul arendatakse kõiki keeleoskuse aspekte – rääkimis-, kuulamis-, lugemis- ja kirjutamisoskust, asetades tunnitöös põhirõhu suulise väljendusoskuse arendamisele. Koolitusel luuakse õpikeskkond, kus koolitajal on suunav ja organiseeriv funktsioon ning õppijate kõnemaht ületab õpetaja kõnemahtu. Viimane saavutatakse, eelistades paaris- ja grupitööd frontaaltööle ning kasutades rääkimisharjutusi, mis sisaldavad info- ja/või arvamuslünka. Grammatikat käsitletakse süstemaatiliselt ja integreeritult teiste osaoskustega. Et koolitus vastaks osalejate ootustele, oleks eluline ja motiveeriv, lõimitakse õpitav õppijate igapäeva- ja tööelu, eelnevate teadmiste ja ühiskonnas toimuvaga. Parandamaks õpitavast arusaamist ning materjali omandamist, arvestatakse koolitusel õppijate erinevate õpistiilidega - kasutatakse verbaalset ja mitteverbaalset (pildid, kaardid, pp-esitlused, video- ja online-materjalid) materjali esitlust ning võimalikult mitmekülgseid tegevusi õpitava kinnistamisel. 
 
Õppekeskkond
Õpperuumide (suuruses 20 kuni 33 m2) sisustusse kuuluvad valgetahvlid, korralik valgustus ja U-kujuliselt paigutatud õppelauad-toolid. Kõikides ruumides on CD-makid, DVD-mängija, dataprojektori kasutamise võimalus ja tasuta internetiühendus. Koolitusruumid, õppetehnika ja õppevahendid vastavad töötervishoiu ja tööohutuse nõuetele.
 
Iseseisva töö kirjeldus
A1 tasemel on enamik koduseid töid harjutuste vormis, keskenduvad eelkõige kirjutamis- ja lugemisoskuse arendamisele ning mõeldud tunnis õpitu kinnistamiseks. Iseseisvat tööd antakse iga kord. Aeg-ajalt antakse ka mahukamaid koduseid ülesandeid nt töö teksti või sõnavaraga. Sõnavara harjutamiseks antakse iseseisvaid tööd, mis eeldavad veebipõhiste keeleõppeprogrammide ning harjutusvara kasutamist.
 
Õppematerjalid
Koolitus baseerub õppekomplektil  Rivstart A1 + A2 (Scherrer & Lindemalm, Natur och Kultur 2014) ja Folkuniversiteteti jaotmaterjalil.
 
Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetod ja -kriteeriumid
Kursuse läbimise eelduseks on osalemine vähemalt 70% kontakttundidest ning lõputesti sooritamine tulemusele vähemalt 60%.
Hindamismeetod Hindamiskriteerium
Kirjalik lõputest Lõputest on sooritatud tulemusele vähemalt 60%.
Koolituse läbimisel väljastatav dokument
Vähemalt 70% kontakttundides osalenutele ja kirjaliku lõputesti tulemusele vähemalt 60% sooritanutele väljastatakse tunnistus.
Vähemalt 70% kontakttundides osalenutele, kelle lõputesti tulemus jääb alla 60% või kes ei ole lõputesti sooritanud, väljastatakse kursusel osalemist kinnitav tõend.
 
Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus
Koolitajal on rootsi filoloogia alane kõrgharidus ja/või rootsi keele õpetaja kutse.

Õppekava kinnitamise aeg
Kuupäev - 04.01.2016