Hispaania keel A1

Kursused sügis 2019

Hispaania keel A1

Täienduskoolituse õppekava: Hispaania keele kursus algajatele (A1)
 
Õppekavarühm
222-Võõrkeeled ja -kultuurid
 
Õppekava koostamise alus
Euroopa keeleõppe raamdokument
 
Õppe kogumaht ja õppe ülesehitus
Õppe kogumaht on 160 akadeemilist tundi, millest 120 akadeemilist tundi on auditoorne töö ning 40 akadeemilist tundi on iseseisev töö. A1 tase saavutatakse kolme 40-tunnise kursusega. Õppetöö toimub üks kord nädalas kaks astronoomilist tundi korraga. Ühe kursuse pikkus on 14 õppenädalat.
 
Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused
Sihtgrupp  - täiskasvanud, kes ei ole varem hispaania keelt õppinud.  Õppe alustamise tingimused  - kursusele registreerumine.
 
Õpiväljundid
Õpingute lõpuks õppija:
• mõistab ja oskab kasutada lihtsaid sõnu, väljendeid ja lauseid, mida võib kohata sageli esinevates igapäevaelu situatsioonides
• oskab ennast ja teisi tutvustada, tervitada, viisakalt hüvasti jätta
• suudab moodustada lihtsaid küsimusi ja ise samasugustele vastata
• suudab vestelda  igapäevastel, teda ja ta lähiümbrust puudutavatel teemadel eeldusel, et tema vestluspartner räägib aeglaselt, on aeg-ajalt valmis oma mõtteid aeglaselt ja selgelt ümber sõnastama, aitab tal lauseid moodustada ning on toeks kogu suhtlusprotsessi jooksul
• oskab ilma abita rääkida iseendast, oma elukohast, kirjeldada inimesi, keda ta tunneb
• kirjutamisel oskab koostada väga lihtsaid ja lühikesi kirju (puhkusetervitusi, küllakutseid jne) ja täita lihtsaid blankette personaalse informatsiooniga


Moodul 1
Kõnearendus-, lugemis-, kuulamis- ja kirjutamisteemad
  1. Tutvumine: Isikuandmed, numbrid 0-100, rahvused, ametid, tähestik.
    Funktsionaalne keel: Isikuandmete küsimine. Tervitamine ja hüvastijätt.
    Keeleteadmised: Mees- ja naissoost nimisõnad, -ar, -er, -ir lõpulised tegusõnad, tegusõnad ser, llamarse, tener.
  2. Vaba aeg: Keeled. Vabaaja tegevused.
    Funktsionaalne keel: Kavatsuste väljendamine, oma keeleoskusest rääkimine.
    Keeleteadmised: Üldolevik, eessõnade a, con, de, por, para ja porque kasutamine, määratud artikkel el, la, los, las.
  3. Ilm: Igapäevased rutiinid. Aeg. Ilm. Turismisihtkohad.
    Funktsionaalne keel: Kohtade kirjeldamine, asukoha ja eksistentsi väljendamine.
    Keeleteadmised:  Tegusõnad ’ser’ ja ’estar’, ülivõrre, küsisõnad.
  4. Igapäevased ostud: Poes ja turul. Värvid, riietusesemed. Numbrid.
    Funktsionaalne keel: Poes. Eelistustest rääkimine. Vajaduse väljendamine.
    Keeleteadmised: Tegusõnad ’ir’ ja ’preferir’.
  5. Perekond: Perekonnaliikmed. Sugulussuhted. Välimus ja iseloom. Muusika.
    Funktsionaalne keel: Välimuse ja iseloomu kirjeldamine. Soovide väljendamine.
    Keeleteadmised:  Tegusõna ‘gustar’ kasutamine.
 
Moodul 2
Kõnearendus-, lugemis-, kuulamis- ja kirjutamisteemad
  1. Minu päev: Igapäevased tegevused. Nädalapäevad, päevaosad.
    Funktsionaalne keel: Päevakavast rääkimine/igapäevased tegevused. Kellaaja küsimine.
    Keeleteadmised: Ebareeglipärased tegusõnad olevikus. Enesekohased tegusõnad olevikus.
  2. Toit: Toiduained, söögikorrad ja toiduvalmistamise viisid.
    Funktsionaalne keel: Toidu tellimine restoranis, toidu kohta info küsimine.
    Keeleteadmised: Umbisikuline vorm, tegusõnade ’poner’ ja ’traer’ erinevus.
  3. Elukoht: Linnade ja linnaosade kirjeldamine. Ametiasutused.
    Funktsionaalne keel: Tee juhatamine ja küsimine.
    Keeleteadmised: Kohaeessõnad, määrsõnad.
  4. Iseloom: Omadussõnad. Iseloomustamine.
    Funktsionaalne keel: Minevikust rääkimine. Iseloomu head ja vead.
    Keeleteadmised: Täisminevik. Tegusõnad ’saber’ ja ’poder’
  5. Reisil: Reisidest ja reisimisest. Vaba aeg. Lihtne e-kiri.
    Keeleteadmised: Täisminevik.
 
Õppemeetodid
Koolituse jooksul arendatakse kõiki keeleoskuse aspekte – rääkimis-, kuulamis-, lugemis- ja kirjutamisoskust, asetades tunnitöös põhirõhu suulise väljendusoskuse arendamisele. Koolitusel luuakse õpikeskkond, kus koolitajal on suunav ja organiseeriv funktsioon ning õppijate kõnemaht ületab õpetaja kõnemahtu. Viimane saavutatakse, eelistades paaris- ja grupitööd frontaaltööle ning kasutades rääkimisharjutusi, mis sisaldavad info- ja/või arvamuslünka. Grammatikat käsitletakse süstemaatiliselt ja integreeritult teiste osaoskustega. Et koolitus vastaks osalejate ootustele, oleks eluline ja motiveeriv, lõimitakse õpitav õppijate igapäeva- ja tööelu, eelnevate teadmiste ja ühiskonnas toimuvaga. Parandamaks õpitavast arusaamist ning materjali omandamist, arvestatakse koolitusel õppijate erinevate õpistiilidega - kasutatakse verbaalset ja mitteverbaalset (pildid, kaardid, pp-esitlused, video- ja online-materjalid) materjali esitlust ning võimalikult mitmekülgseid tegevusi õpitava kinnistamisel. 
 
Õppekeskkond
Õpperuumide (suuruses 20 kuni 33 m2) sisustusse kuuluvad valgetahvlid, korralik valgustus ja U-kujuliselt paigutatud õppelauad-toolid. Kõikides ruumides on CD-makid, DVD-mängija, dataprojektor ja tasuta internetiühendus. Koolitusruumid, õppetehnika ja õppevahendid vastavad töötervishoiu ja tööohutuse nõuetele.
 
Iseseisva töö kirjeldus
A1 tasemel on enamik koduseid töid harjutuste vormis, keskenduvad eelkõige kirjutamis- ja lugemisoskuse arendamisele ning mõeldud tunnis õpitu kinnistamiseks. Iseseisvat tööd antakse iga kord. Aeg-ajalt antakse ka mahukamaid koduseid ülesandeid nt töö teksti või sõnavaraga. Sõnavara harjutamiseks antakse iseseisvaid tööd, mis eeldavad veebipõhiste keeleõppeprogrammide ning harjutusvara kasutamist.
 
Õppematerjalid
Kursus baseerub õppekomplektidel Aula 1 ning Folkuniversiteteti õppematerjalidel.
 
Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetod ja -kriteeriumid
Kursuse läbimise eelduseks on osalemine vähemalt 70% kontakttundidest ning lõputesti sooritamine tulemusele vähemalt 60%.
Hindamismeetod Hindamiskriteerium
Kirjalik lõputest Lõputest on sooritatud tulemusele vähemalt 60%.
 
Koolituse läbimisel väljastatav dokument
Vähemalt 70% kontakttundides osalenutele ja kirjaliku lõputesti tulemusele vähemalt 60% sooritanutele väljastatakse tunnistus.
Vähemalt 70% kontakttundides osalenutele, kelle lõputesti tulemus jääb alla 60% või kes ei ole lõputesti sooritanud, väljastatakse kursusel osalemist kinnitav tõend.
 
Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus
Koolitajal on hispaania filoloogia alane kõrgharidus ja/või hispaania keele õpetaja kutse.

Õppekava kinnitamise aeg
Kuupäev – 01.06.2015