Hispaania keel A1

Kursused sügis 2019

Hispaania keel A1

Täienduskoolituse õppekava: Hispaania keele kursus algajatele (A1)
 
Õppekavarühm
Keeleõpe
 
Õppekava koostamise alus
Euroopa keeleõppe raamdokument
 
Õppe kogumaht ja õppe ülesehitus
Õppe kogumaht on 160 akadeemilist tundi. A1 tase saavutatakse kahe 54-tunnise kursusega, millest 108 akadeemilist tundi on auditoorne töö ning 52 akadeemilist tundi on iseseisev töö või kolme 37-tunnise kursusega, millest 111 ak tundi on auditoorne töö ja 49 akadeemilist tundi iseseisev töö. Ühe kursuse pikkus on 14 õppenädalat.
 
Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused
Sihtgrupp  - täiskasvanud, kes ei ole varem hispaania keelt õppinud.  Õppe alustamise tingimused  - kursusele registreerumine.
 
Õpiväljundid
Õpingute lõpuks õppija:
• mõistab ja oskab kasutada lihtsaid sõnu, väljendeid ja lauseid, mida võib kohata sageli esinevates igapäevaelu situatsioonides
• oskab ennast ja teisi tutvustada, tervitada, viisakalt hüvasti jätta
• suudab moodustada lihtsaid küsimusi ja ise samasugustele vastata
• suudab vestelda  igapäevastel, teda ja ta lähiümbrust puudutavatel teemadel eeldusel, et tema vestluspartner räägib aeglaselt, on aeg-ajalt valmis oma mõtteid aeglaselt ja selgelt ümber sõnastama, aitab tal lauseid moodustada ning on toeks kogu suhtlusprotsessi jooksul
• oskab ilma abita rääkida iseendast, oma elukohast, kirjeldada inimesi, keda ta tunneb
• kirjutamisel oskab koostada väga lihtsaid ja lühikesi kirju (puhkusetervitusi, küllakutseid jne) ja täita lihtsaid blankette personaalse informatsiooniga


Moodul 1
Kõnearendus-, lugemis-, kuulamis- ja kirjutamisteemad
  1. Tutvumine: Isikuandmed, numbrid 0-100, rahvused, ametid, tähestik.
    Funktsionaalne keel: Isikuandmete küsimine. Tervitamine ja hüvastijätt.
    Keeleteadmised: Mees- ja naissoost nimisõnad, -ar, -er, -ir lõpulised tegusõnad, tegusõnad ser, llamarse, tener.
  2. Vaba aeg: Keeled. Vabaaja tegevused.
    Funktsionaalne keel: Kavatsuste väljendamine, oma keeleoskusest rääkimine.
    Keeleteadmised: Üldolevik, eessõnade a, con, de, por, para ja porque kasutamine, määratud artikkel el, la, los, las.
  3. Ilm: Igapäevased rutiinid. Aeg. Ilm. Turismisihtkohad.
    Funktsionaalne keel: Kohtade kirjeldamine, asukoha ja eksistentsi väljendamine.
    Keeleteadmised:  Tegusõnad ’ser’ ja ’estar’, ülivõrre, küsisõnad.
  4. Igapäevased ostud: Poes ja turul. Värvid, riietusesemed. Numbrid.
    Funktsionaalne keel: Poes. Eelistustest rääkimine. Vajaduse väljendamine.
    Keeleteadmised: Tegusõnad ’ir’ ja ’preferir’.
  5. Perekond: Perekonnaliikmed. Sugulussuhted. Välimus ja iseloom. Muusika.
    Funktsionaalne keel: Välimuse ja iseloomu kirjeldamine. Soovide väljendamine.
    Keeleteadmised:  Tegusõna ‘gustar’ kasutamine.
 
Moodul 2
Kõnearendus-, lugemis-, kuulamis- ja kirjutamisteemad
  1. Minu päev: Igapäevased tegevused. Nädalapäevad, päevaosad.
    Funktsionaalne keel: Päevakavast rääkimine/igapäevased tegevused. Kellaaja küsimine.
    Keeleteadmised: Ebareeglipärased tegusõnad olevikus. Enesekohased tegusõnad olevikus.
  2. Toit: Toiduained, söögikorrad ja toiduvalmistamise viisid.
    Funktsionaalne keel: Toidu tellimine restoranis, toidu kohta info küsimine.
    Keeleteadmised: Umbisikuline vorm, tegusõnade ’poner’ ja ’traer’ erinevus.
  3. Elukoht: Linnade ja linnaosade kirjeldamine. Ametiasutused.
    Funktsionaalne keel: Tee juhatamine ja küsimine.
    Keeleteadmised: Kohaeessõnad, määrsõnad.
  4. Iseloom: Omadussõnad. Iseloomustamine.
    Funktsionaalne keel: Minevikust rääkimine. Iseloomu head ja vead.
    Keeleteadmised: Täisminevik. Tegusõnad ’saber’ ja ’poder’
  5. Reisil: Reisidest ja reisimisest. Vaba aeg. Lihtne e-kiri.
    Keeleteadmised: Täisminevik.
 
Õppemeetodid
Koolituse jooksul arendatakse kõiki keeleoskuse aspekte – rääkimis-, kuulamis-, lugemis- ja kirjutamisoskust, asetades tunnitöös põhirõhu suulise väljendusoskuse arendamisele. Koolitusel luuakse õpikeskkond, kus koolitajal on suunav ja organiseeriv funktsioon ning õppijate kõnemaht ületab õpetaja kõnemahtu. Viimane saavutatakse, eelistades paaris- ja grupitööd frontaaltööle ning kasutades rääkimisharjutusi, mis sisaldavad info- ja/või arvamuslünka. Grammatikat käsitletakse süstemaatiliselt ja integreeritult teiste osaoskustega. Et koolitus vastaks osalejate ootustele, oleks eluline ja motiveeriv, lõimitakse õpitav õppijate igapäeva- ja tööelu, eelnevate teadmiste ja ühiskonnas toimuvaga. Parandamaks õpitavast arusaamist ning materjali omandamist, arvestatakse koolitusel õppijate erinevate õpistiilidega - kasutatakse verbaalset ja mitteverbaalset (pildid, kaardid, pp-esitlused, video- ja online-materjalid) materjali esitlust ning võimalikult mitmekülgseid tegevusi õpitava kinnistamisel. 
 
Õppekeskkond
Õpperuumide (suuruses 20 kuni 33 m2) sisustusse kuuluvad valgetahvlid, korralik valgustus ja U-kujuliselt paigutatud õppelauad-toolid. Kõikides ruumides on CD-makid, DVD-mängija, dataprojektor ja tasuta internetiühendus. Koolitusruumid, õppetehnika ja õppevahendid vastavad töötervishoiu ja tööohutuse nõuetele.
 
Iseseisva töö kirjeldus
A1 tasemel on enamik koduseid töid harjutuste vormis, keskenduvad eelkõige kirjutamis- ja lugemisoskuse arendamisele ning mõeldud tunnis õpitu kinnistamiseks. Iseseisvat tööd antakse iga kord. Aeg-ajalt antakse ka mahukamaid koduseid ülesandeid nt töö teksti või sõnavaraga. Sõnavara harjutamiseks antakse iseseisvaid tööd, mis eeldavad veebipõhiste keeleõppeprogrammide ning harjutusvara kasutamist.
 
Õppematerjalid
Kursus baseerub õppekomplektidel Aula Internacional 1 ning Folkuniversiteteti õppematerjalidel.
 
Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetod ja -kriteeriumid
Kursuse läbimise eelduseks on osalemine vähemalt 70% kontakttundidest ning lõputesti sooritamine tulemusele vähemalt 60%.
Hindamismeetod Hindamiskriteerium
Kirjalik lõputest Lõputest on sooritatud tulemusele vähemalt 60%.
 
Koolituse läbimisel väljastatav dokument
Vähemalt 70% kontakttundides osalenutele ja kirjaliku lõputesti tulemusele vähemalt 60% sooritanutele väljastatakse tunnistus.
Vähemalt 70% kontakttundides osalenutele, kelle lõputesti tulemus jääb alla 60% või kes ei ole lõputesti sooritanud, väljastatakse kursusel osalemist kinnitav tõend.
 
Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus
Koolitajal on hispaania filoloogia alane kõrgharidus ja/või hispaania keele õpetaja kutse.

Õppekava kinnitamise aeg
Kuupäev – 01.06.2015