Rootsi keel A1
Täienduskoolituse õppekava: Rootsi keele kursus algajatele (A1)
Õppekavarühm
Keeleõpe
Õppekava koostamise alus
Euroopa keeleõppe raamdokument
Õppe kogumaht ja õppe ülesehitus
Õppe kogumaht on 160 akadeemilist tundi. A1 tase saavutatakse kolme 37-tunnise kursusega (st 111 ak tundi auditoorset tööd, millele lisandub 49 akadeemilist tundi iseseisvat tööd). Ühe kursuse pikkus on 14 õppenädalat.
Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused
Sihtgrupp – täiskasvanud, kes ei ole varem rootsi keelt õppinud. Õppe alustamise tingimused – kursusele registreerumine.
Õpiväljundid
Koolituse lõpuks õppija:
- mõistab ja oskab kasutada lihtsaid sõnu, väljendeid ja lauseid, mida võib kohata sageli esinevates igapäevaelu situatsioonides;
- oskab ennast ja teisi tutvustada, tervitada, viisakalt hüvasti jätta;
- suudab moodustada lihtsaid küsimusi ja ise samasugustele vastata;
- suudab vestelda igapäevastel, teda ja ta lähiümbrust puudutavatel teemadel eeldusel, et tema; vestluspartner räägib aeglaselt, on aeg-ajalt valmis oma mõtteid aeglaselt ja selgelt ümber sõnastama, aitab tal lauseid moodustada ning on toeks kogu suhtlusprotsessi jooksul;
- oskab ilma abita rääkida iseendast, oma elukohast, kirjeldada inimesi, keda ta tunneb;
- kirjutamisel oskab koostada väga lihtsaid ja lühikesi kirju (puhkusetervitusi, küllakutseid jne) ja täita lihtsaid blankette personaalse informatsiooniga.
Moodul 1
Kõnearendus-, lugemis-, kuulamis- ja kirjutamisteemad
- Sina ja mina: Kes sa oled? Kust sa tuled? Kus sa elad? Riigid ja keeled.
Funktsionaalne keel: Tervitamine. Klassiruumi viisakus.
Keeleteadmised: Tegusõna ´olema´. Olevik. Isikulised asesõnad. Küsisõnad. - Töö ja õpingud: Kus sa töötad? Kus sa õpid? Igapäevased tegevused.
Funktsionaalne keel: Tervitamine ja hüvastijätt. Tutvumine ja tutvustamine.
Keeleteadmised: Nimisõna määramata vorm: en ja ett sõnad. Küsisõnad. Sõnajärjekord. - Minu päev: Igapäevased rutiinid. Päevaosad. Aeg.
Funktsionaalne keel: Aadressi, vanuse, hinna ja telefoninumbrite ütlemine. Kellaaeg.
Keeleteadmised: Arvsõnad. Nimisõna määratud vorm. Sõnajärjekord. - Igapäevased ostud: Toit ja toiduained. Poes ja turul. Kohvikus ja kioskis.
Funktsionaalne keel: Piletite ostmine (metroos, kinos, bussijaamas jne).
Keeleteadmised: Nimisõna mitmus. Isikulised asesõnad. Modaalverbid + infinitiiv. - Linnas: Vaba aja tegevused. Meelelahutus. Huvid ja hobid. Nädalapäevad. Rahvused.
Funktsionaalne keel: Ettepanekute tegemine. Kohtumiste kokkuleppimine.
Keeleteadmised: Sagedusmäärsõnad. Modaalverbid + infinitiiv.
Moodul 2
Kõnearendus-, lugemis-, kuulamis- ja kirjutamisteemad
- Perekond: Perekond ja sugulased. Elulugu. Aastaajad.
Funktsionaalne keel: Nõustumine. Aktiivne kuulamine.
Keeleteadmised: Lihtminevik. Omastav asesõna ja omadussõna. - Sisseostude tegemine: Esmatarbekaubad ja toiduained. Kogus ja kaal. Lemmiksöök.
Funktsionaalne keel: Kontakti loomine. Viisakad küsimused. Asukoha ütlemine.
Keeleteadmised: Eessõnad. Nimisõna määratud vorm mitmuses. Keskvõrre. - Reisil: Reisidest ja reisimisest. Vaba aeg. Ilm. Lihtne e-kiri.
Funktsionaalne keel: Kuupäevade ütlemine. Broneeringute tegemine.
Keeleteadmised: Lihtminevik ja täisminevik. Modaalverbid. Järgarvud. - Kommunikatsioon: Transpordivahendid. Sõnumid. Teated ja teadaanded.
Funktsionaalne keel: Tee küsimine ja juhatamine.
Keeleteadmised: Eessõnad (i ja på). Osastavad isikulised asesõnad. - Rootsi: Mis on Rootsis teisiti? Mis meeldib, mis ei meeldi. Fakte Rootsi kohta.
Funktsionaalne keel: Arvamuse avaldamine. Nõustumine ja mitte nõustumine.
Keeleteadmised: Ajavormid.
Õppemeetodid
Koolituse jooksul arendatakse kõiki keeleoskuse aspekte – rääkimis-, kuulamis-, lugemis- ja kirjutamisoskust, asetades tunnitöös põhirõhu suulise väljendusoskuse arendamisele. Koolitusel luuakse õpikeskkond, kus koolitajal on suunav ja organiseeriv funktsioon ning õppijate kõnemaht ületab õpetaja kõnemahtu. Viimane saavutatakse, eelistades paaris- ja grupitööd frontaaltööle ning kasutades rääkimisharjutusi, mis sisaldavad info- ja/või arvamuslünka. Grammatikat käsitletakse süstemaatiliselt ja integreeritult teiste osaoskustega. Et koolitus vastaks osalejate ootustele, oleks eluline ja motiveeriv, lõimitakse õpitav õppijate igapäeva- ja tööelu, eelnevate teadmiste ja ühiskonnas toimuvaga. Parandamaks õpitavast arusaamist ning materjali omandamist, arvestatakse koolitusel õppijate erinevate õpistiilidega – kasutatakse verbaalset ja mitteverbaalset (pildid, kaardid, pp-esitlused, video- ja online-materjalid) materjali esitlust ning võimalikult mitmekülgseid tegevusi õpitava kinnistamisel.
Õppekeskkond
Õpperuumide (suuruses 20 kuni 33 m2) sisustusse kuuluvad valgetahvlid, korralik valgustus ja U-kujuliselt paigutatud õppelauad-toolid. Kõikides ruumides on arvutid ja dataprojektorid ning tasuta internetiühendus. Koolitusruumid, õppetehnika ja õppevahendid vastavad töötervishoiu ja tööohutuse nõuetele.
Iseseisva töö kirjeldus
A1 tasemel on enamik koduseid töid harjutuste vormis, keskenduvad eelkõige kirjutamis- ja lugemisoskuse arendamisele ning mõeldud tunnis õpitu kinnistamiseks. Iseseisvat tööd antakse iga kord. Aeg-ajalt antakse ka mahukamaid koduseid ülesandeid nt töö teksti või sõnavaraga. Sõnavara harjutamiseks antakse iseseisvaid tööd, mis eeldavad veebipõhiste keeleõppeprogrammide ning harjutusvara kasutamist.
Õppematerjalid
Koolitus baseerub õppekomplektil Rivstart A1 + A2 (Scherrer & Lindemalm, Natur och Kultur 2014) ja Folkuniversiteteti jaotmaterjalil.
Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetod ja -kriteeriumid
Kursuse läbimise eelduseks on osalemine vähemalt 70% kontakttundidest ning lõputesti sooritamine tulemusele vähemalt 60%.
Hindamismeetod: Kombineeritud lõputest
Hindamiskriteerium: Lõputest on sooritatud tulemusele vähemalt 60%.
Koolituse läbimisel väljastatav dokument
Vähemalt 70% kontakttundides osalenutele ja kirjaliku lõputesti tulemusele vähemalt 60% sooritanutele väljastatakse tunnistus. Tõend täienduskoolituses osalemise kohta väljastatakse juhul, kui koolituse käigus ei hinnatud õpiväljundite saavutatust või kui õppija ei saavutanud kõiki õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundeid. Tõendil kajastatakse tundide arv, milles õppija osales.
Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus
Koolitajal on rootsi filoloogia alane kõrgharidus ja/või rootsi keele õpetaja kutse.
Õppekava kinnitamise aeg
Kuupäev – 04.01.2016